Názov: Pýcha a potešenie
Autor: Sylvia Dayová
Rok prečítaného vydania: 2014
Vydavateľstvo: Ikar
Počet strán: 304

Anotácia:
Eliza pochádza zo zámožnej rodiny a už nejakú chvíľu je vo veku, keď je vhodné, aby si našla manžela. Ona si však váži nadovšetko svoju slobodu a nezávislosť a o mužov prejavuje pramálo záujmu. Pre veľké veno má však veľa nápadníkov a séria nešťastných nehôd ju donútila vyhľadať pomoc. V domnení, že sa ju niektorí z jej nápadníkov snaží vohnať do manželstva, aby sa cítila vo väčšom bezpečí si najíma lovca zločincov Jaspera Bonda, aby tohto vtieravého nápadnika odhalil. Jasper je svalnatý, pekný a príťažlivý muž, ktorý je pre ňu viac ako nevhodný. A aj mu to dá pri prvom stretnutí patrične najavo, to mu však nezabráni, aby jej nedokazoval, že práve on je pre ňu ten pravý a to mu prináša nemalé potešenie.

Recenzia:
Musím uznať, že kniha sa ľahko číta a je pútavá, no mala som problém nechať sa strhnúť o 200 rokov vzad, možno je to tým, že kniha je písaná relatívne moderným štýlom a má moderný preklad, tým myslím dnes zaužívané vulgárnejšie pomenovania sexu a opisov tohto aktu. Navyše, pri historických románoch som zvyknutá skôr na komplikované vzťahy, tu mi prišli dosť jednoduché, ale musím povedať, že hlavná zápletka bola celkom dobre spracovaná, len keby tam tak často nebol sex, podľa môjho názoru tieto scény knihe skôr ubrali ako pridali na čitateľnosti, no keď si odmyslím všetky tie premárnené stránky opisom niečoho, čo máme všetci v spálni, tak to bolo fajn.
Nie som puritánka, ani nemám nič proti podobný scénam v knihe, veď inak by som sa nezakusla do päťdesiat odtieňov sivej, ale v tejto knihe mi to nesedelo, prišlo mi to od veci a vôbec som sa týmito časťami musela doslova prehrýzť.

No ak hľadáte odpočinkové čítanie, tak dobre, ak hľadáte skutočný, hlboký príbeh, tak skôr nie, ako áno, lebo tie scény naozaj narúšajú celkovú atmosféru príbehu, aspoň pre mňa, ale je to bestseller, tak ľuďom sa to asi páči. Ale povedzme si na rovinu, nie je to Jane Austinová a tak by sa k tomu malo aj pristupovať. Ak však hľadáte klasický historický román s počestnou hlavnou hrdinkou a zdĺhavým nadbiehaním, tak sa tu možno trocha popálite. Ide o erotický historický román, ktorý si prečítate s rumencom a ten k tomu neodmysliteľne patrí. Trocha toho vzrušenia však spríjemní vašu dlhú chvíľu a vo svojej podstate neľutujem, že som do nej investovala.

Hodnotenie:

Pýcha a predsudok

13. prosince 2016 v 20:01 | LM

Názov: Pýcha a predsudok SK/ Pýcha a předsudek CZ/ Pride and Prejudice ENG+CZ
Autor: Jane Austenová
Rok prečítaného vydania: 2012 SK/ 2015CZ/ 2014 ENG+CZ
Vydavateľstvo: Slovart SK/ Leda CZ/ Slovart Print ENG+CZ
Počet strán: 406 SK/ 400 CZ/ 224 ENG+CZ

Anotácia:
Lizy je druhou najstaršou dcérou pána Benetta, je krásna, bystrá a vychovaná, hoci s trocha podrezaným jazykom. Po prvý raz stretáva pána Darcyho na verejnom plese a ten sa o ňu na prvý pohľad nezaujíma, no spoločne s plynutím deja sa čoraz viac poddáva svojim citom. Tento vzťah nám odhaľuje rozdiely v spoločnosti v 18. storočí. Poukazuje na to, že dobré meno rodiny a postavenie by mali byť viac ako porozumenie a láska.

Recenzia:
Lizy je skutočnou hrdinkou v mojom srdci a pán Darcy je snom hádam každej mladej dámy bažiacej po romantickej láske. Toto je klasika svetového formátu overená časom a autorka Jane Austenová nesklamala. Pri knihe sa príjemne pobavíte Lizyným humorom, prežijete lásku a aj si poplačete. Kniha vás jednoznačne strhne so sebou do starého Anglicka.
Je to jedna z najlepších kníh aké sa mi kedy dostali do rúk. Vlastním všetky tri vydania SK/CZ/ENG+CZ. Mne osobne najviac vyhovuje CZ preklad, podľa mňa je autentickejší. SK preklad si u mňa vyslúžil mínusové body, lebo si tam hodne tykajú, aj napriek tomu, že v tej dobe bolo bežnejšie vykanie, ako medzi manželmi, tak aj deti rodičom a v rámci spoločnosti taktiež.

Hodnotenie:

Rubriky